2008-02-25

Trollet?

Jag kanske borde byta namn här, för folk har givit mig ett nytt smeknamn. Troll. Eller med variationerna Söt-troll och Porr-troll. Detta smeknamn har helt plötsligt dykt upp från flera olika håll och jag har funderat på anledningen. Imorse när jag såg mig i spegeln och insåg att mitt hår stod åt alla håll hade jag inte svårt att se kopplingen. Undrar om jag själv skulle läsa någons blogg om denne kallade sig för Troll, det låter lite....jag vet inte. Och Söt-troll känns ju lite narcissistiskt att kalla sig. Porr-troll kanske lite väl vulgärt. Nå väl, Grynet har ju hängt med ett antal år så det får duga ett tag till.

Jag åkte tidigare mot jobbet än vad jag behövde idag, för att få promenera runt i stan lite extra. Fortfarande galet bra väder i Stockholm. Åter igen solglasögon och vårjacka, men idag även musik i öronen och vaniljlatte i handen (och strupen förstås). Lovely! Jag hade tänkt sätta mig på favoritcaféet, men valde att ta med kaffet och gick istället in i ett par väl valda butiker. Hittade inget, till min stora lycka - det vore dumt att spendera lönen innan den ens trillat in på kontot. Hittade däremot en antikhandlare som jag inte visste fanns. Där kommer Grynet sannerligen spendera tid en eller sju gånger, loppishuligan som jag är.
Det strålande vädret i kombination med allt det andra höjde mitt humör avsevärt, och trots att det var kaos på jobbet när jag kom så höll sig humöret uppe.

För övrigt pratade jag med A härom dagen. Han mår skitbra, bara så ni vet. Så när som på åldersrelaterade krämpor.

Jag saknar de anonyma kommentarerna..................... även om jag önskar att det var o-anonyma.

Dagens känsla lite senare: Jag mår bra.

11 kommentarer:

Anonym sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Karin sa...

HAHAHAHAHAHHA jag tror du som kommenterar anonymt är ett internettroll HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Anonym sa...

grynet. har du tänkt på att vi anonyma kan vara fler personer? ;)

Karin sa...

Ja det har jag faktiskt fattat. så vem är du då?

Anonym sa...

grynet. om vi säger så här. det är inte mig du bör oroa dig för. det är inte jag som reggat mig på en annan sajt. svär!

Karin sa...

men vem fan är du då?

Anonym sa...

grynet! va fan spelar det för roll egentligen? du börjar bli lite otrevlig.

Karin sa...

ja för jag tycker det är obehagligt.... skriv till mig på mail? gryyneet@hotmail.com

Anonym sa...

du.. det tar faktiskt emot att maila. började läsa din blogg på lunar för läääänge sen, innan du vann resan till brasilien. sen har jag bara fortsatt läsa. mer än så behöver du väl inte veta?

Karin sa...

bör jag oroa mig för den andra dÅ?

Anonym sa...

Menade bara att nån kanske drev med dig.... Angående "internettrollet"...