2008-03-23

SnobbGrynet

Klocken är 04.30 och jag sitter på jobbet. Den segaste stunden är över och nu börjar jag så smått piggna till igen. Hjärnan är dock inte så alert att jag har något djupt eller vettigt att skriva.

S gjorde mig sjukt glad för ett par timmar sedan, då han tog ett beslut som jag uppskattar galet mycket. Han tycks leva för stunden, precis som jag (lite inspirerat av Lars Winnerbäck där..). Spontanitet är skönt och ger mig en kick.

Fick ett tack idag som värmde. Tack för det, J.

Jag har förresten fått höra att jag är lite av en snobb, från flera håll. Fast på ett högst positivt sätt enligt personerna. Kan snobb vara positivt? Oh well... jag är, enligt mig själv, oerhört osnobbig. Men att jag gillar skor och väskor, eller att äta på en högklassig restaurang är en annan sak. Och dessutom är jag av den åsikten att pengar ska spenderas.

Nattens känsla: Planeten känns som halvtuggad kola.

7 kommentarer:

joaquin the great sa...

En snobb är en person med en världsbild som baseras på att andra människor av olika skäl är av naturen underlägsna, t.ex. på grund av intellekt, förmögenhet, utbildning eller släktskap. En snobb imiterar de vanor, attityder och livsstilar som kännetecknar den (högre) socialgrupp han/hon antingen tillhör eller vill tillhöra.
En person som snobbar, dvs med en fåfängt, överdrivet, eller elegant klädstil, en klädsnobb. Kan även gälla en person som skryter, eller stoltserar med sina intellektuella färdigheter, eller sin sociala ställning.

That´s me ju mohwahahaha. Stolt på stureplan.com hahahahaa

Ta inte snobb som ett skällsord, lite bättre lite snyggare du vet.

Karin sa...

AAHAAA. ingår jag i din trupp av "lite bättre, lite snyggare"? hahaha

Anonym sa...

Vad jobbar du som?

Karin sa...

Sjuksköterska. Vem är Hans?

joaquin the great sa...

HANS majestät, där har du en snobb hahahahahahahah.

Och yes du är en liten adept som kommer skolas in i truppen.

Karin sa...

Oh yeah, kan inte låta bli att känna mig hedrad.

Anonym sa...

Hans är jag... Jag jobbar i Bromma med utvecklingsstörda. Jag slipper jobba natt som tur väl är :P