2008-03-29

Mamma.

Telefonsamtal med mamma.

Mamma: vi ska cykla upp till antikmässan nu, skaru me?
Jag (klagande): Åh, jag vill också ha en cykel
Mamma: Du har ju en cykel?
Jag: Nej de har ju blivit stulna.
Mamma: Men vi har ju köpt en.
Jag (förvirrat): EEh, va?
Mamma: Ja, vi har ju köpt en till dig, den står i vårt garage. Det var flera månader sen.
Jag: EEh, det har ni inte sagt?
Mamma (glatt): Oj, då har vi väl glömt säga det då. Men du har i alla fall en cykel.

Det är oerhört kul med presenter. Men det är ju roligare om man faktiskt får veta att man fått dem. HAHA

Dagens känsla: Skrattig

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker faktiskt att fröken Grynet är lite känslig. Varför ska man få veta att man har fått presenter för? Är det inte tanken som räknas? =)

Karin sa...

Självklart är det tanken som räknas, men om man inte vet om tanken heller? :D