2008-03-27

Min underbara Bajen-mormor.

Min mormor kan vara en av de roligaste personerna jag känner. Gammal, hjärtsjuk de luxe och Bajare i själ och hjärta. Hela hennes hem är fullt med Hammarbyprylar. Har varit på tripp med henne idag till ett par blomsterbutiker och tänkte dela med mig av ett par mormorcitat. Hon pratar bred Söderkis-stockholmska och trots att hon knappt orkar gå är hon stor i käften.

Mormor pratar om sina nya hammarbysneakers:
- Men märket é ju på undersidan så ja´får ju steppa utav bara helvete om dé ska synas. (eller hur mormor, du orkar ju knappt gå 5 meter)

Mormor diskuterar någon bekant:
-Han é ju så jävla snål så han gråter väl när han skiter.

Mormor är irriterad på en bil som parkerat snett:
Jag: - Gå fram till honom och hytte med näven på riktigt tant-vis mormor.
Mormor: Hytte med neven? Nej fan jag drämmer till han på en gång. (samtidigt knyter hon näven och boxas i luften varpå jag hinner fundera på om ansträngningen kommer leda till en hjärtinfarkt)

Vi diskuterar en restaurang:
Mormor: - É kötte genomstekt då?
Jag: - Men rött kött är väl gott?
Mormor: Rött kött? Ne, då kan ja´ likagärna bita en ko i arslet på en gång.

Jag skrattade så jag grät.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan föreställa mig Astrid klampa fram med sina nya sneakers och hytta med näven åt bilisten *skrattaR*

Anonym sa...

HAHAHAHA..coolhetsfaktor tusen!/Mia

Anonym sa...

haha sjukt skön mormor