2008-03-27

Omvänd psykologi?

Jag har tidigare skrivit om mitt sexrelaterade shoppingbegär. Idag tog jag mig in till den hemskaste stadsdelen i den kungliga huvudstaden, nämligen City. Detta för att hämta ut mina jeans som jag köpte igår, i en kombination av sexbrist och allmänt behov. Självfallet passade jag på att besöka diverse andra butiker, men av olika anledningar lät jag bli att shoppa (bra drag, hemma väntade en högst oväntad räkning, suck).
En tanke slog mig. Istället för att fokusera på allt jag köper, ska jag från och med nu fokusera på det jag inte köper. Idag jag inte köpt ett tiotal par skor, en palestinasjal från friis & co, ett linne, en klänning, ett armbandsur, ett smycke från dyrberg, några jackor. Jag har säkert sparat 15.000 kr. Resonemanget är dock lika vettigt som när jag och mitt ex E räknade allt i hubbabubba för att vi hade dubbelt så mycket då. Åh vad jag skulle vilja bli analyserad av självaste Freud.

Tog en skön ensamlunch på ett av caféerna jag besökt allra mest genom åren. Har varit där ensam, med bästa killkompisarna, söta vänninor, någon okänd person och till och med på date. Tuggade på min hälsotallrik och bläddrade slött i en av de största modeblaskorna, men insåg snabbt att jag fortfarande ogillar sådant skräp. Läste nyheter istället och avslutade lunchen med en espresso. Självvald ensamhet kan vara galet bra och ger mig lugn och harmoni. Ofrivillig ensamhet får mig att må skit.

Tog omvägar till centralen för att inte göra något dumt.

Nu har jag beställt en ny dator. Hallefuckingluja.

Dagens känsla: Det funkar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ny dator is da shit om det är en mac förstås. Men eftersom fröken inte gillar mac så tror jag att det blev något dåligt istället som en PC... =) Håller på och jobbar på att få fram en länk till dig så att du slipper skriva i kommentarerna. =)

Anonym sa...

Nej, det är ju tur att du inte föll för ditt shoppingbegär och köpte något dyrt, typ en dator? hehehe :P

Karin sa...

fredrik: haha klart det blev en PC, vet inte vad jag skulle med en mac till. :) ja länka på :D
hans: haha datorn var ju planerat iaf!

Anonym sa...

Ska kolla det där med länk närmare efter jobbet i morgon. Har gått en liten kurs hos min webkille nu så jag ska väl kunna fixade bara jag får ordning på programmen.