2008-04-29

Grynet målar fan på väggen.

Efter ett jobbigt läkarbesök finns bara en sak att göra - shoppa. Och ensamfika med en dator, mobil och dubbel espresso. Mindre kul för visa-kortet, men ger en kortvarig välbehövlig tröst.

Undrar om någon kvinna i världen tycker att ett vaginalt ultraljud är en trevlig upplevlse. Jag har genomgått mutt-besiktningar så pass många gånger nu att jag börjar bli van. Nya mediciner, remiss för vidare undersökningar hos en annan typ av läkare. Suck. Känner mig som en försökskanin, men är samtidigt glad över att äntligen bli tagen på allvar. Sjukdomen är ju inte dödlig eller så, men ger ändå upphov till många jobbiga tankar.

Hur kläcker man viss information om man träffar en ny partner..... information som skulle få mig själv att välja att springa där ifrån. Brutal ärlighet på en gång, eller vänta, med risk för att bli tagen som lögnare? Suck igen.

Jag hoppas att de nya medicinerna itne ger mig alla biverkningar som tas upp i FASS, och jag hoppas sannerligen att dessa mediciner har effekt.

Dagens känsla: :S

2 kommentarer:

Anonym sa...

KRAM!!!

Anonym sa...

..så mycket motgångar du haft, du kommer fixa det här lätt! bara höra av dig om det är nått...

/A