2008-04-29

Jag är inte bitter.

Mobilen gick sönder. Jag köpte en ny. Datorn gick sönder. Jag kan inte skicka in det på lagning eftersom jag ska åka till Oslo. De tycker att jag ska skicka in den i Norge, men jag har ju knappt en adress där så jag vet inte om det är möjligt. Datorn som jag alltså skyndade mig lite med att köpa just på grund av Norge-resan är nu oanvändbar. Ena högtalaren pajade. Jag orkar inte bry mig. Bajsmacka.

Min sykepleieautorisasjon strular fortfarande. Kan norska myndigheter inte använda telefonen och ringa upp? En kombination av att autorisasjonskontoret och helsenor fuckar sig gör att allt blir strul för mig. Jag ska åka till Oslo på torsdag är det tänkt. Men har ingen autorisasjon. Bajspuck.

De två vännerna har fortfarande inte ringt, trots att jag meddelat dem båda att jag snart drar. Jag ska vara borta i en månad, för er som inte vet.

Sedan hela grejen med sjukdomen. Har svårt att bestämma mig för hur ärlig jag ska vara om det i den här bloggen. Det är en sak att jag är brutalt ärlig med mina tankar och känslor, men frågan är om det blir för personligt att dela med sig av sådana saker till okända bloggläsare. Vad tycker ni? Tappar jag greppet om jag väljer bort den brutala ärligheten i vissa avseenden, eller är det bara så att jag behåller lite integritet? Troligtvis är ju de flesta av mina läsare folk som känner mig.

Summa summarum: Det är lite väl mycket motgångar just nu. Jag kämpar på i motvind med orkanstyrka.

Det som ändå får mig att stå upprätt är att jag får massa positiv energi från alla möjliga håll. Norgeresan är trots allt spännande och jag ser fram emot erfarenheten (låt det bara bli av, för bövelen!!). Att jag och M har hittat varandra igen är min största tacksamhet just nu. Jag älskar henne verkligen, min babycousin. Det händer kul saker hela tiden och äntligen har jag blivit social igen. Jag är inte bara social mot folk över internet och telefon. Jag står inte längre och gömmer mig bakom en gardin. Jag leker med mina kompisar varje dag.

Fick en skön kick igår. Jag och M på en uteservering i gamla stan. Vin. Mat. Sedan mötte vi upp lovely J och sänkte några öl. Bra stämning och det var ju trevlig att få bråka lite med J. :) Det är sommar.

Dagens känsla: Vet inte i vilken ände jag ska börja, men det löser sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att läsa att du är positiv i sista meningen. Hoppas det fortsätter på den vägen..
/A