2008-05-20

Ett enda långt studiebesøk.

Jag lær mig faktiskt massa intressanta saker nær jag jobbar hær. Exempelvis har jag satt fler katetrar hær æn under 1.5 år i sverige. Jag har spolat konstiga sår. Jag har tagit suturer før førsta gången sedan utbildningen. Lært mig en hel del om CPAP och spirometri. Varit med och hjært-och-lungræddat. Så, helt illa ær det inte att vara hær alla gånger. Jag har hittills jobbat 53 timmar den hær veckan, och hoppas att det blir minst 30 till. Jag ser dollartecken!

Jag har nu jobbat på två olika ortopedavdelningar, hjærtøvervak, observationsavdelning, gastro kirurg øvre och nedre, gastromedicin, lungmedicin inklusive intermedier.....sækert något mer som jag glømt bort... snacka om studiebesøk.

Dagens kænsla: Hemresan nærmar sig och vistelsen hær kænns helt okej.

Inga kommentarer: