2008-05-28

Jag och Øyvind

Jag är grym på att förhandla.

Jag: Hallå där.. vi kom överens om att jag skulle jobba kväll! Vet du hur illa det är att jobba natt på NN5? det är kaos, bara vikarier som inte har någon koll på något. SNÄÄÄÄLLA låt mig jobba kväll.
Øyvind: Men det er jo derfor jeg setter min beste vikar på den jobben! Og det er ingen kveldsvakt ledig.. Så snääääälla ta nattevakten, så skylder jeg deg en tjeneste..:) Kommer på jobb 930 i dag så jeg er utilgjengelig frem til det
Jag: jag låter hellre bli att jobba alls så får varken du eller jag pengar.
Øyvind:Heiheihei.. Det var jo aldri noen kveldsvakt, vi må begge ha fått Alzheimerz.. Skylder deg 2 øl neste gang du kommer og jobber!!!:)
Jag: Öl kan jag köpa själv, men jag vägrar att jobba natt.
Øyvind: Må jeg virkelig ringe deg å be på mine knær???<3<3<3<3
Jag:det kommer inte hjälpa. :(:(:(
( Øyvind ringer, jag svarar inte)
Øyvind: Ikke vil du svare heller?:(
Jag: nej jag är sur.
Øyvind: Vær så snill å svare da, jeg vil jo bare høre stemmen din og love deg gull og grønne skoger om du tar vakten..:(
Jag: Nope. Jag är tjurig som en 3-åring.
Øyvind: Har slettet deg fra NN5, hva med NN2 i kveld i stedet?
Jag:NN2 kvällsvakt, jag tar det. och jag blev nästan kär i dig nu. tack och puss! :D



Blev ändå lovad öl nästa gång jag åker hit.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej love! försökte ringa dig nyss =( jobba inte ihjäl dig! jag messa dig på ditt svenska nr hoppas att du fick d å att du tycker att d e ok?
miss you babe!
/M