2008-07-28

Män....

Långa telefonsamtal med Mia leder ofta till snack om män. Insikter om män. Tankar om män. Dagens samtal handlade om att män allt för ofta är pojkspoligar. Det vill säga omän. Vad har hänt med att sätta på piedestal och uppvakta? Vad har hänt med att bjuda ut på restaurang och behandla tjejen som prinsessa? Är det kanske så att vi svenska kvinnor för skylla oss själva efter hundra års strävande efter jämställdhet? Eller måste vi ragga halvdöingar för att få känna oss speciella.....?

Fuck jämställdhet. Sätt mig på piedestal och ge mig dyra presenter så är jag din för alltid.

Dagens känsla: jag vill ha en man.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hah, jämnställdheter har alltså en baksida? Tänk om någon kunde tala om det för Gudrun och Lida...

Men nej, jag tror du är helt fel ute. Det handlar inte om jämnställdhet, inte i den bemärkelsen. Dock har du inget för att bjuda en tjej (inledningsvis) på varje sig drinkar, middagar, pressenter. What evah! Det sänker din socialastatus. Och Socialstatus är det som krävs för att lyckas få en flicka intresserad av en. Män har tröttnat på att vara "mr. nice guy" Då det alltid är badboysen som får de vackra qvinnorna. Bästa sättet att få en tjej på krogen tex. Är att behandla henne som hon skulle behandlat dig om du försökte stöta på henne.