2008-08-18

Från allt till inget.

.....till dubbelt så mycket?

Från samboliv med trygghet, god ekonomi och alla materiella saker jag någonsin önskat mig.... till galet osäkert liv där den ena killen är svinigare än den andra och söndagsångesten är verklighet. Där tjafs om vardagliga saker faktiskt saknas..
Från fast jobb med en trygg inkomst, till att frilansa. För pengarnas skull. Tänk om jag inte får så mycket jobb som jag behöver då? Tänk om det bara blir värre?
Från älskade lägenhet i samhället jag vuxit upp i. Samhället där hela familjen och en massa vänner bor.. till att leta lägenhet i ny stad där jag endast känner några få och kommer vara långt ifrån tryggheten.

Besluten kändes så bra. Jag kan inte låta bli att tveka..

Men.. Hade det varit bra att vara kvar i relationen med alla saker? Troligtvis inte, jag trivdes ju inte. Kunde jag ha stått ut? Varför ska man stå ut?
Ett fast jobb, med skamligt låg lön, kanske jag borde ha stannat? Pisslön, men i alla fall en säker lön. Borde jag nöja mig med det? Kanske inte, jag vill kunna leva roligare än så.
Borde jag kanske bo kvar bland vänner och familj? Gifta mig med någon snubbe från samma håla som heller aldrig kommit här ifrån? Bli allt det jag föraktar.

Ska man välja säkra trygga kort, eller satsa högt och kanske förlora allt?..... eller vinna....

Dagens känsla: jag vet tamejfan varken ut eller in och var i helvete kom apatin ifrån?

Varför hatar jag facebook och funktionen " X "went from being "single" to "in a relationship.""

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om du vill ha lite perspektiv eller lite allmän filosofi angående en alternativ, lite "modigare" livsstil så finns här rekommenderad läsning, även om den är lite väl "amerikansk" emellanåt.


http://crimethinc.com/texts/days/

Anonym sa...

Du måste inte spela alls - just nu. Var kall, avvakta och se hur saker och ting utvecklar sig innan du bestämmer dig. Det löser sig alltid, det vet du :)

Anonym sa...

Chilla gums. Det kommer alltid komma tillfällen då du i frågasätter dina livsval. Så är det för alla då och då. En dag kommer du sitta och känna dig stolt över dig själv. Du utvecklas hela tiden. Det är inte alla som gör det. Kram p.i.c

Totte sa...

Mohahaha..har "NÅN" lärt mig att säga :) Welcome to the Phises world..