2008-09-11

Svar på tal!

Tack för alla kommenterar på inlägget om kärlek och trams! Sjukt roligt att få respons på mitt ordbajseri.

Fick en fråga om vad jag menar med att vara egoist i ett förhållande. Jag syftar sannerligen inte på något sexuellt här, utan snarare att man kanske måste ge den andra utrymme att utveckla sig själv. Jag lät A vara egoistisk när han stack till Kosovo, det var ju egentligen ingenting som jag någonsin ville...

Och Fredrik, det är klart att man ska våga lämna en relation, men jag tror man måste känna efter vad som är värt vad och hur mycket man kan tänka sig att stå ut med... Därav min fråga "vad händer om det bara finns kärlek kvar...?". Ja, du vet nog vad jag syftar på.

Kul att du håller med brorsan. Men att morfar fick frispel av att mormor köpte hundratals tröjor... det var väl bara gulligt? :)

PIC, jag syftar som sagt inte bara på det sexuella, men klart att det är viktigt. Precis som Kinsey säger så har alla människor egentligen för stort behov av sexuell variation än det vi kan få ut i en tvåsamhetsrelation. Så självklart blir det slitningar på grund av detta. Vill man stå ut med trist sex eller vill man ligga bra....? Det går ju faktiskt att lösa mycket inom en relation också, om båda har viljan.

Kära kära Jocke. Varför kallar du mig bajare? Du vet ju att jag är lite bättre, lite snyggare........

Dagens känsla: Uppåt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar ditt minne Grynet. Jag älskar att du minns att jag är Pic. Jag blev lite ställt först. Men sedan minns jag också :) Du is a klok kvinna.

Anonym sa...

Skriv ett fint inlägg om mig nån gång :)

Karin sa...

Självklart kommer jag ihåg. Du är min partner in crime for ever and ever sweetheart. Saknar dig så det gör ont!

Maria Vuitton, de flesta inlägg handlar för tusan om dig!

Puss/ grynis

Anonym sa...

Det är väl inte dig jag kallar för bajare heller, men den äldre damen som inte med åren tappat sitt förstånd utan är född utan sådant. Född bajare född förlorare, hahahahha. Nej nu ska vi inte vara för elaka även om vi båda vet att något traumatiskt måste ha hänt vid födseln eller i alla fall strax efter..........*sjunger* bajen saft och thailändska pojkar hahahahaa