2009-01-23

Smått eller stort?

Varför tror vi alltid att det är de stora besluten i livet som spelar roll, när det i själva verket är de små...

Vi fokuserar som tusan på att ta rätt beslut gällande studier, karriär, kärlek och sådant. Jag tror dock att alla pyttesmåbeslut har större betydelse i våra liv än vi tror. Om jag är uppe sent i natt, kommer jag troligvis sova längre imorgon, jag kommer ta beslut till följd av det som kommer leda till ytterligare beslut. I förlängningen så har jag valt hela livet med alla småsmå beslut.

Jag gillar de små sakerna i livet. Jag gillar detaljerna. Jag älskar känslorna.

Och folk säger till mig att jag läser av dem bra. Att jag är en bra människokännare. Att jag förstår. Men om man öppnar ögonen och lyssnar och tittar på detaljerna, så uppmärksammar man dem också, det kan alla.

Om några veckor kommer jag hem, kära vänner. Jag tar kärleken med mig.

Dagens känsla: Allt flyter.

Inga kommentarer: