2009-01-26

Taxigubbfanjävel.

För ett tag sedan så åkte jag taxi här i Malmö. Inte för att just taxiåkandet är något ovanligt, men taxichaffisen sa något som fick mig att rygga bakåt. Vi åkte förbi en ganska dunkel gata och taxisnubben börjar skratta och säger hånfullt "ha, där står de och jobbar.. hororna". Han berättade att han ibland brukade köra sina kunder dit så att de i sin tur kan plocka upp sina kunder.

Vet inte om jag är lite väl mycket moralkärring ibland, men min spontanta tanke blev att taxigubben är medskyldig. Klart att han, och taxibolaget vill tjäna pengar... men seriöst, borde inte seriösa företag vilja hålla sig långt borta från sådant? var går gränsen för moralisk medskyldighet?

Eller kan man ta en taxi om man planerar att köra en drive by också? Eller va fan, stadsbussarna här är ju nice.

Dagens känsla: Lycka.

"ingrid luleå pär frost" och andra googlingar på samma pojke har givit mig många besökare. Vem letar efter idioten? O vem fan googlar på ingrid luleå också? Uppenbart att någon ville hitta hit. En jävla massa gånger dessutom.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alla har väl rätt att åka taxi, om de bara betalar för sig?

Karin sa...

läs inlägget igen och fundera över frågan "var går gränsen för moralisk medskyldighet?"!

Anonym sa...

Tycker fortfarande samma.

Karin sa...

okej. vem är du? :P