2009-05-09

Vad göra?

Nu är jag så där galet snurrig i skallen igen och vet inte vad jag vill. Har funderat lite kring min utbildning och kommit fram till att den tyvärr riktar sig mer till socionomer än sjuksköterskor, trots att det är intag för ett stort spektra olika yrkeskateogorier (kravet är kandidatexamen inom något som har med människor att göra....typ). Det finns andra drömmar som slår högre och dessutom kan jag nå mina yrkesmässiga mål på andra sätt, som är mer riktade för mig som är sjuksköterska i botten. Jag älskar utbildningen och mina klasskompisar är sannerligen världsklass, men peppen att plugga vill inte riktigt infinna sig just nu. Inte konstigt kanske, när större delen av livet har spenderats i skolbänken.

Jag har en kompis som är chefssjuksyrra på Danderyd och som eventuellt kan hjälpa mig att få jobb. Fast jobb dessutom, vilket innebär att jag plötsligt skulle kunna få lån och faktiskt köpa bostadsrätt. Utöver det tror jag att Andreas har bättre chanser på arbetsmarknaden i sthlm.

Jag längtar till min lägenhet, min stora fina tvåa med terrass. Jag längtar efter ett seriösare liv med fasta inkomster, uppstyrt och jag längtar till och med efter lite struktur i vardagen.

Jag behöver inte ta beslut nu. Ska skicka in mitt CV och sedan ska jag njuta av sommaren här, med fria hyror i sommar och bara ha kul.

Dagens känsla: Ambivalent

4 kommentarer:

Annapanna sa...

Förstår att det är ett svårt val, fast jag röstar på Sthlm :)

Anonym sa...

Åhh..verkar vara en sjysst kompis på Danderyd ;)//Totte

Karin sa...

ANna: hihi tack för rösten! :D
Totte: ja det är fan helt sjukt vilka fina vänner jag har! :)

Anonym sa...

sthlm sthlm sthlm
Kom tillbaka hit så jag faktiskt får se den här ... böte(?)

Och återigen, de ord som jag får skriva för att lämna kommentarer är ju inte av denna värld

'ashott'
haha
/ak