2009-06-05

Feminism.

Jag har bestämt mig för att jag måste läsa litteratur om feminism. Mest bara för att jag har gått och blivit totalt anti radikalfeminismen. Helt seriöst, är det inte bara ett gäng bitterfittor som inte fått ligga på lite för länge? De argumenterar för att "Vi kvinnor kan allt som män kan!!" eller "Ví kvinnor är svaga och offer"... beroende vad som passar bäst i sammanhanget.

För 10 år sedan kallade sig Göran Persson och en himla massa andra politiker för feminister. Fem år senare kallade de sig för queer. Frågan är om de vet vad feminism är, och framför allt att det finns ett antal olika former av feminism. Och queer, det tror jag ärligt talat inte de har en aning om vad det innebär, lika så att det finns olika betydelse för det.

Radikalfeministerna har dock gjort en massa för att få kvinnans roll att stärkas i samhället, vilket är bra. Det jag tycker är skrämmande är att det anses politiskt korrekt att hålla med radikalfeministernas åsikter och att det nästan är förbjudet att tycka något annat. Eller att ens ifrågasätta. Deras åsikter genomsyras väldigt tydligt i den politik som bedrivs och i de beslut som fattas, inte minst när det gäller Sveriges sexuallagar, som är bland de hårdaste i världen enligt somliga. Jag tror det var Kulick som skrev det, om jag inte missminner mig.

Det som radikalfeministerna skrek och härjade om på 70-talet hänger fortfarande kvar hos gemene man. Sexköpslagen exempelvis kan man se som ett tydligt resultat av radikalfeminismen. Ingen blinkar över det, klart äckliga sviniga män inte ska få köpa tjejers kroppar. Men många prostituerade säger själva att de inte tycker illa om sitt arbete, men stigmat som existerar på samhällelig nivå ger dem problem. När den lagen trädde i kraft så innebar det för många prostituerade att de förlorade kunder och kunde inte välja på samma sätt. De upplevde att arbetet blev farliga och fler tvingades gå på gatan. (Ja för det är faktiskt inte så att alla prostituerade plockar upp torskarna på Malmskilnadsgatan...). Resultatet blev alltså delvis negativt. Tack radikalfeministerna.
Tro nu inte att jag förespråkar prostitution, det är inte det jag säger.

En annan sak är fri abort. Det är självklart att var kvinna ska få bestämma över sin egen kropp och allt det där. Politiskt korrekta åsikter som vi fått tryckta i ansiktet i alldeles för många år. Men samtidigt som dessa lagar införs så menar feminister att de strävar efter jämställdhet. Hur jämställt är det att män inte har något att säga till om i abortfrågan? Tjejen kan behålla barnet och han blir tvungen att betala underhåll fast barnet var oönskat. Tjejen kan välja att ta bort barnet, fast killen ville behålla det. Och vem frågar någonsin killen hur han mår i den här situationen? Män är ju bara äckliga svin som får skylla sig själva... Ta ansvar från början eller så får du ta konsekvenserna, you asshole!

Men oss tjejer är det synd om, för vi är offer... som kan göra ALLT SOM MÄN KAN!

Dagens känsla: Bitterfitta.

Inga kommentarer: