2009-06-05

Tvåsamhet/Poly

Tidigare har jag skrivit kritiskt om tvåsamhet, då detta är en social konstruktion där bland annat kyrkan haft stor inverkan. Tvåsamhet är fortfarande normen och trots att mamma-pappa-barn-modellen luckras upp så anses det som det högts goda. Jag har förespråkat att det ska vara accepterat med andra former av relationer, eftersom tvåsamhet är ett påhitt så kan det omöjligt vara rätt för alla.

Jag snurrar runt en del på bloggar om sexologi och sexualupplysning, sådana med akademisk karaktär. Min största idol tillika min lärare kan ni läsa här.

Men så sprang jag precis på en intressant sida hos RFSU som ni kan läsa här. Det handlar om poly och mitt hopp om att den rådande relationsnormen kommer förändras förstärktes.

Och till er som är Andreas/Böte-anhängare vill jag bara säga: Nej jag har inga intentioner att tjabbla runt med andra tjommar.

Inga kommentarer: