2009-08-31

Kartongen är en kvinnofälla.

Idag hade någon av kvällstidningarna krigsrubriker som handlade om någon tanta som blivit alkis på grund av lådviner. Det stod dessutom att hon fastnat i kvinnofällan.

Tänk vad en sådan läsning kan kicka igång min ilska och tankeverksamhet. Seriöst, varför skyller tanten på lådviner? Alltså, inte ens på produkten, utan själva förpackningen! Vad farao hände med att ta ansvar för sig själv? Det är så lätt att skylla på någon annan, vilket i det här fallet var en bit kartong. Eller ja, i förlängningen då den person som utformat kartongen. Nog för att vi länge levt i ett socialdemokratiskt land, men någon måtta får det fanimej finnas.

Och vadå kvinnofälla? Varför göra oss till offer för att vi inte har något som dinglar mellan benen? Å ena sidan är kvinnor starka och ska minsann kvoteras in i bolagsstyrelser (vilket i min mening bara är fjantigt och ett ytterligare sätt att göra oss tills svagarare individer än männen.. männen behöver minsann inte kvoteras för de har kompetens. Eller?!?!).

Summa summarum: Den stackars kärringen det stod om i kvällsblaskan är alkis för att hon är kvinna som dricker vinet ur en kartong.

Dagens känsla: Herregud vad jag har mycket åsikter.

5 kommentarer:

Miss Alveriin sa...

Man blir ju faktiskt arg när man läser så otroligt dumma nyheter. Vadå kvinnofälla? Betyder det att man dricker mer, i detta fall vin i mängder, bara för att man är kvinna? Vad är det för diskriminering? Män dricker väl också lådvin eller? Men herregu, vad är det för skillnad på att hon köper en förpackning lådvin och tre flaskor vin? Som sagt, eget ansvar! Det är att nedvärdera kvinnor och få det att låta som att kvinnor inte kan dricka med måtta. Lika töntigt som personerna som skyller sin cancer på cigarettillverkarna. Hmm, det är vetenskapligt BEVISAT ATT RÖKNING KAN GE CANCER och det står dessutom en varningstext på paketet, vad mer behöver man för att förstå??

Anonym sa...

oh my god va jag e sugen på ett glas rött nu!! hur kunde du skriva allt d där OCH vara gravid o inte få ta ett el tvåtrefyra glas! hihi skojja bara! nee men braa skrivet! du e så duktig på att formulera dig! *sluurp* varför blir inte du journalist? *hick* har du ALDRIG tänkt på att du skulle vilja bli det? *jävla lådvin*
love youu godnatt! saknar våra diskussioner *hick hur stafas dischkujoner nu igen* hemma hos dig! *d va lådvinet som gjorde mig till den jag e idag för jag e kvinna o svag för kartonger* ahhaha jag har fattat vad du menar va? driver bara jag e för trött, nu gick jag för långt som vanligt *jävla lådvin*
pussss min löööve! älskar dig

Anonym sa...

Står upp och apploderar.

Bror

Karin sa...

Cathy: tack för att du upprepade det jag skrev.
M!!: Du är så jävla bäst!! Kommer du o murski ner vecka 44? Andreas drar till Umeå då! PUSS!

Karin sa...

Och bror: tack.