2009-09-04

Början och slut.

Igår började skolan igen efter ett långt sommaruppehåll! Klassen jag går i är helt fantastiskt, människorna är utöver det vanliga! Men när jag satt där och lyssnade på introduktionen så började jag fundera. Den här terminen består endast av forskningsmetodik inför masteruppsatsen så småningom. Men uppsatsen kommer jag inte kunna skriva på en bra stund eftersom bebis ska komma. Är det verkligen värt att läsa forskningsmetodiken (som alltså är på ganska avancerad nivå), för att sedan vänta i ett par år och hinna glömma bort massor? Näe. Jag gick hem från skolan efter lunch och ska nu ansöka om studieuppehåll. Jag funderar på att söka till barnmoskevubben som jag alltid har velat läsa. Jag har ändå 30 Hp i sexologi att skriva i mitt CV.

Så, här tog mina sexologistudier slut för den här gången. Nu ska jag fokusera på att jobba och vara gravid. Både jag och plånboken ska bli feta.

Dagens känsla: Tröttheten är tillbaka.

Inga kommentarer: