2009-10-03

Brutal ärlighet är på tapeten nu igen.

Tänk att så fort någon vill käfta med mig så får jag höra "men du som påstår dig vara så brutalt ärlig". Aldrig någonsin har jag i situationen varit oärlig, utan varje gång har det varit när jag valt att backa för att jag inte vill ha ett bråk. Jag är inte konflikträdd, inte för fem öre... men man måste välja sina fighter. Och väldigt få fighter är värda att ta, då de inte har något syfte i sig.

Härskarteknik funkar inte på mig.

Det tycks som att de som slänger detta i mitt ansikte aldrig riktigt har brytt sig om att ta reda på vad jag menar med brutal ärlighet. Det är intressant.


Och åter igen vill jag bara klargöra: Det här är min blogg. Det är här jag spyr. De flesta av mina läsare har börjat läsa bloggen när jag inte ens hade en bild på mig själv och då bloggen var helt anonym. Men somliga har letat reda på den. Jag står för vad jag skriver och kom ihåg att det är min rättighet att säga vad jag tycker. Jag tvingar inte någon att läsa, så varsågod och svälj.

Dagens känsla: Förundran.

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Ge dem bara Gryn!

Kul att det kom ett intressant inlägg om brutal ärligthet nu. Jag tänkte för några dagar sen vart har det tagit vägen ur headern. =) Och vips bara så där var det i ropet igen. Tänk vad världen kan styras av mina tankebanor ibland. =p

Kram

Karin sa...

Jag tänkte för några dagar sedan vart du har tagit vägen och VIPS så är du tillbaka :P
;)

Karin sa...

Jag tänkte för några dagar sedan vart du har tagit vägen och VIPS så är du tillbaka :P
;)

Fredrik sa...

Tror allt att du får titta närmare på google analytics om du inte ser mig... =p Jag läser men skriver inte så mycket. Men det är sant du har ju både fått inlägg här och sms och ett telefonsamtal som du inte ville svara på. gissar att du pratade redan då. =p