2009-10-27

En lättnadens suck..

Fick idag veta att jag får förlängt vik, i alla fall till sista januari. Det innebär att jag kan söka havandeskapspenning. Även om jag inte får vikariat till och med beräknat födelsedatum som är 23e februari, så innebär detta att jag får ekonomisk ersättning för alla dagar utom 13. Det kan jag sannerligen stå ut med!

Jag kommer troligtvis söka havandeskapspenning från och med första möjliga dag, som är 25 december. Så om två månader slutar jag jobba och har ingen aning om när jag börjar igen eftersom jag sedan ska söka nytt jobb. Dessutom kan vi nu i lugn och ro planera flytten till 08. Så många bitar som föll på plats och jag har därmed en känsla av att den där jobbiga huvudvärken kommer släppa. Det är bara en sak kvar: Andreas ska få ett jobb. Någon som känner någon som behöver en proffsklottrare månne?

Som grädde på glassen insåg jag att jag hade fått mitt livs fetaste lön hittills. Hallefuckingluja!

Och som strössel på grädden har Andreas köpt en sjukt snygg skinnjacka. Me like. Man blir glad av strössel.

Och ovanpå det så har jag faktiskt köpt helt nya strösslar.

Och dagens citat efter galet onödig shopping: Viva la konsumtionssamhälle! Tack Andreas för dina visa ord.

Dagens känsla: I nöd och lust...

Inga kommentarer: