2009-11-22

Dags för nödslakt på Grynet.

Kan någon slänga hit en stor dos energi? Jag går på knäna på jobbet. När jag har en matrast på 7 minuter, känner av magkatarr och dessutom känner hur bebismagen drar ihop sig och blir helt hård... då känns det inte ok.

Hur ska jag kunna ta en rast och sitta i lugn och ro när klockan är 17.45 och jag inte ens har börjat dela ut 17-medicinerna?! Om inte läget ändrar sig drastiskt snart så kommer det innebära att min hälsa påverkas på ett sådant sätt att jag får sjukskriva mig. Ibland tycker jag synd om bebis, eftersom den inte får äta och vila på regelbundna tider då mitt liv (läs: yrke) är som det är. Men jag har valt det så det är väl antagligen bara att leva med det. "Tough shit", för att citera en osedvanligt oklok doktor.

Och ändå tycker folk att vi ska vara nöjda med det lilla bidrag vi får som tack för hjälpen. Ja, jag syftar på vår lön.

Dagens känsla: Så in i norden less.

3 kommentarer:

Anonym sa...

På en helt annan tråd; har du hört talas om marta meana?
Sitter hemma ledig (för en gångs skull!) och tittar på oprah (lol, nyvaken) där denna människa är gäst. Detta program handlar om åtrå och är oväntat intressant. dr meana påstår att det kvinnor egentligen vill ha är att bli åtrådda - och en mängd andra saker. Kändes som ett program för dig actually. Mkt tankeväckande.

En annan satt och funderade över vad en kvinna sa i en diskussionsgrupp; då hon jobbar inom sjukvården som ssk föredrar hon mest att bli dominerad då hon då slipper 'tänka'...
Jag fick en tanke att det nog är många inom sjukvården som arbetar med att just bry sig om/ta hand om som uppskattar att bli dominerad.
I know i do ;D

Hoppas att dina arbetskamrater kan hjälpa dig lite mer på jobbet så magen mår bra :(
Skulle vara trist att bli sjukskriven, ta gärna 0 risker please.
KRAM!

Karin sa...

AK?

Anonym sa...

heh ja titta det glömde jag skriva på slutet.

men vem annars kan prata om jobb och dominans i samma mening ;D
kramelikram!