2009-11-20

Mitt jobb.

Oftast älskar jag mitt jobb som sjuksköterska på en akut/elektiv ortopedavdelning. Jag tycker förvisso att det är rätt tråkigt att dela piller och blanda olika sprutor och sådant, men jag gillar kontakten med patienterna. Och jag gillar sannerligen mina arbetskamrater i olika yrkesgrupper.

Men den senaste tiden har dagarna på jobbet varit extra tunga. På grund av sekretess och allmän lojalitet mot arbetsgivare och kollegor kan jag inte gå in så mycket på varför. Dock kan jag säga att jag den gångna veckan jobbat över alla dagar, knappt haft möjlighet att äta och sedan sovit alldeles för dåligt på grund av stress. Jag jobbar nu 9 dagar, är därefter ledig 1 dag... sedan kör jag ett liknande race igen.

Jag försöker att stå ut, det är ju ändå bara 6 veckor kvar innan havandeskapsledigheten.. Och har jag otur och inte får semestern beviljad så innebär det att jag gör mitt sista pass här i malmö, på julaftons kväll....

Dagens känsla: Sjukt kul att träffa Fredrik igen, efter 2 år!

Inga kommentarer: