2009-11-15

Sjukt bra liv helt enkelt.

Jag har det banne mig sjukt bra. De senaste två åren har mitt liv varit precis som jag velat. Förvisso har det varierat fullkomligt, från singel och party med för många galna upptåg, till sambo och bebis på väg... men så är vi ju - föränderliga. Huvudsaken är väl att vi känner balans och är på ett ställe i livet där vi önskar att vara. Och det är jag, och har så varit en bra stund nu.

Flytten från Malmö närmar sig med stormsteg. Jag känner mig kluven och jag vet att Andreas också gör det. Här har vi etablerat våra enskilda och vårt gemensamma liv. Vi har inte jobbat stenhårt på att utöka vårt sociala kontaktnät, eftersom vi länge vetat om att vi ska lämna. Men ändå har vi kompisar här, roliga sådana! Och en av mina äldsta och bästa vänner bor här och planerar så att göra ett bra tag till. Här har vi upplevt så mycket positiva saker. Vår första dejt exempelvis... den som varade i 10 dagar...

Inte nog med att här vimlar av trevligt folk, att det är närmare europa och att det finns falafelställen i varje hörn som säljer falafel för 25 spän, så är här ett klimat som jag trivs med. Det är nu november och 10 grader varmt. Skinnjackan är på förutom enstaka dagar då jag åker till jobbet så tidigt att jag fryser av trötthet. Då får vinterjackan åka på.

Stockholm har tusen fördelar också. Säkert ännu fler än Malmö. Men de fördelarna känns lite mer undanstoppade för tillfället. Det bästa med att flytta hem är ändå M&M och Vera. Och alla andra vänner.

Dagens känsla: Jag är fan oförskämt lycklig.

Dagens citat: "My knee, in the middle of my leg, my knee.. " sjunget till melodin av "our house"

Inga kommentarer: