2009-12-09

Adjö ortopeden 2.

"Det är direkt olämpligt att du jobbar heltid" sa doktorn och frågade mig om halvtid skulle passa bra. Nja, halvtid innebär inte mindre stress när jag väl är på jobbet och risken är väl lika stor att jag svimmar ändå. Hjärtklappning, blodtrycksfall, yrsel och svimningar är visst inte helt ovanligt den här tiden i graviditeten, eftersom kroppen inte riktigt hänger med cirkulatoriskt. Blodvolymen ökar med 50% och det sätter sina spår. Men en lång period av hög stress och sen en maginfluensa i förra veckan är nog sannolikt största orsaken till att jag mår som jag gör. Stress är direkt obra under graviditet. Maginfluensa likaså. Doktorn sjukskrev mig fram till havandeskapsledigheten den 25 december, vilket innebär att min tid på ortopeden på UMAS är över.

Det är ett jävligt pissigt avslut på jobbet måste jag säga. Snopet och inte alls enligt planerna.

Jag kommer sakna alla underbara kollegor.

Dagens känsla: Vemod.

1 kommentar:

Fredrik sa...

men bra för dig och grabben... =)