2009-12-07

Medelålders.

Igår fick Andreas höra att vi har blivit medelålders bara för att vi julpyntat och skulle äta efterrätt. Tack Niklas.

Påståendet fick mig att fundera lite och jag har kommit fram till att det nog ligger en gnutta sanning i det. Allt som hör ungdomen till, med krogbesök, fyllehångel och komma hem alldeles för sent känns avlägset. Att glida runt och vara slacker och inte tänka på morgondagen känns också förbi. Nu menar jag inte att vi håller på att bli gamla och torra, absolut inte! Det är snarare så att i det senaste så har vi börjat uppskatta andra saker. Med en bebis på väg är det väl inte så konstigt kanske, att fokus flyttas och andra saker blir viktigare. Att stå på ett dansgolv och vara lite dimmig av alkohol och ha ont i föttera på grund av fina, men hemska skor lockar inte alls. Då stannar jag hellre hemma och julpyntar.

Dagens känsla: Medelålders.

2 kommentarer:

Emelie sa...

jag är övertygad att medelåldern är alldeles för underskattad! Jag tror för all del att man ska leva ut ungdomen osv men jag ser fram mot tiden då rastlösheten lagt sig och man känner sig tryggare i sig själv. Kram

Anonym sa...

Tycker inte det handlar om att gå in i medelåldern.
Uppfattar det själv som att bli vuxen, inte att bli 'gammal' (ja, medelåldern är gammal! :D)

krogbesök och allt blaj du precis beskrev tillhörde, för mig, tonåren och jag växte ur det väldigt fort för det var ett sånt jävla ävel.

Men kul att du blivit 'äldre' än mig ^_^
kram kram
/ak