2009-12-06

Julpynt och kallsvett.

Julstämningen har kommit åter. Vi har köpt en liten plastgran och 49 stycken små små julgranskulor. En kula begick självmord så nu är det bar 48 stycken kvar. Vi har tänt ljus och tryckt nejlikor i apelsiner och köpt hyacinter. Och sett dagens avsnitt av julkalendern - Sunes jul. Vi har stängt av tv:n och lyssnar på julmusik.

Allt är perfekt...

men..

Jag mår inte helt toppen. Maginfluensan tidigare i veckan tycks ha tagit knäcken på mig. Både igår och idag har vi varit ute och strosat i butiker och jag har båda dagarna drabbats av -vad jag tror är -blodtrycksfall. Det känns som att blodet försvinner från skallen, jag blir blek och kallsvettig och hjärnan känns som gröt och synen blir suddig. Kanske inte är konstigt när man ska försörja ett till liv med blod och syre och näring. Jag hatar verkligen att sjukskriva mig från jobbet om jag inte är riktigt sjuk, men att må så här på ett jobb som innebär många raska promenader, tunga lyft och behov av en skarp hjärna känns som en dålig kombo. Jag ska till doktorn på onsdag, jag ska prata med honom om det här då.

Dagens känsla: Ser fram emot den här julen mer än jag gjort på många många år.

Inga kommentarer: