2009-12-30

Vecka 33.

Äntligen har jag fått sova i min underbara säng igen! Har sovit som en sten större delen av natten, för första gången på 10 dygn eller så.

Jag blir lika överraskad varje morgon då jag ska stiga upp, över att jag blivit så osmidig i det senaste. Som en flodhäst ungefär. Det är inte helt lätt att resa sig rätt upp med en stor mage i vägen, så likt en säl gör jag någon slags icke-graciös rullning ur sängen. Ändå har julmaten inte haft någon som helst effekt på vikten och total viktupgång i vecka 33 landar på 6.2 kg. Jag kan inte låta bli att fundera på hur det känns för dem som vid det här laget har gått upp 20 kg! Nu ser till och med jag att jag själv krymper i takt med att magen växer. För magen har blivit större. Mycket större. Idag ska vi på ultraljud och det ska bli väldigt intressant att se om bebisen är en stor klump eller en liten ärta!

Du är på dag 225 av 280. (80,4%).
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 23 feb 2010
Du har 55 dagar kvar till beräknad förlossning.

Dagens känsla: Längtar till ultraljudet!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag tänkte faktiskt på det när vi träffades! Visst har du blivit mycket mindre, även fast bebismagen är stor? Nåväl, looking good gryn! Puss o kräm

Birgitta sa...

Karin.
Det viktigaste är väl att du och babyn mår bra, eller hur.
Kram