2009-12-30

Ultraljud.

Vad spelar det egentligen för roll hur mycket eller lite jag själv går upp i vikt och hur symfys-fundus kurvan utvecklas? Sparsam viktuppgång och SF-mått som följer lägsta kurvan har varit min melodi. Ultraljudet idag visar dock att bebisen inte alls är speciellt liten. Folks kommentarer har varit "men oj vilken liten mage". Bebis har nog hittat någon hålighet att lägga sig i då.

På 3D bilden ser bebisen ut som Hitler. Charmigt. Den ser ut att ha massa hår, Andreas mun och min näsa. Men det kan man egentligen inte ens spekulera i efter att ha sett bilder där bebis egentligen mest liknar en capricciosa.

Förlossningen lockar inte alls. Och tack för alla uppmuntrande kommentarer om att jag kommer spricka, dö och avlida av att klämma ut bebisen.

Bebis säger YO

2 kommentarer:

Emelie sa...

Inte för att jag är den att tala när det kommer till erfarenhet, men klart du kommer rocka på att föda barn! Trots att du är ett original i de flesta andra sammanhang så är jag ganska säker på att du den här gången kommer säga precis som alla andra: en gång till!!

Tänker på er och följer med spänning utvecklingen! Kram

Birgitta sa...

härligt att det ser bra ut. Spännande att se vem den är lik mest , när det väl blir dags. Det är ju en egen liten personlighet, komb av er två. Lycka till.
Se till Karin, att de andra sköter bärandet vid flytten och du organiserar.
Kram