2010-01-20

Bebisprylar, MVC och statistik.

Vi kom precis i ordning och hade ett schysst hem - och då invaderades lägenheten av babyprylar. Spjälsäng, babysitter, badbalja, babygym, bilbarnstol.... men det är något som fattas....kanske en BEBIS!

Barnmorskan idag. Ligger fortfarande i underkant men inom ramarna gällande SF-kurvan. Bebis har inte alls fixerat sig som jag fick höra härom dagen på förlossningen. Nej, den ligger fortfarande högt och rörligt vilket börjar kännas lite oroväckande. På grund av detta blir det läkarbesök i nästa vecka och dessutom ytterligare ett tillväxtultraljud. Och tankarna har väckts på att det kan bli planerat kejsarsnitt.

Du är på dag 246 av 280. (87,9%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 23 feb 2010
Du har 34 dagar kvar till beräknad förlossning.

Dagens känsla: Jag skulle vara en utmärkt pensionär - har fullt upp!

2 kommentarer:

Sara sa...

Usch vad jobbigt att få höra att bebis först är fixerad och sen i andra omgången att den inte är det. Hoppas att er lilla bebis vill fixera sig snart. Hur är dina tankar på snitt VS vaginal förlossning?

Karin sa...

SJälvklart vill jag helst förlösa vaginalt, det har klart flest fördelar. Men det är klart att jag kan tänka mig snitt om det finns indikation för att det skulle vara ett lämpligare alternativ!