2010-01-19

Har det brunnit i skallen eller?

Min hjärna funderar nu för tiden alldeles för mycket kring banala saker. En sak som upptagit en hel del funderingar idag är huruvida dammsugarpåsen är full eller inte. Jag har tänkt kolla, men inte kommit till skott för då det är lite långt till golvet dessa dagar så jag böjer mig gärna så lite som möjligt. Hur som helst, vad hände med de stora livsfilosofiska frågorna som brukade uppta min hjärna? Håller min hjärna på förfalla i denna tristess eller står hjärncellerna i lågor? Jag trivs dock just nu med att mest bekymra mig över damm och vad vi ska äta till middag imorgon istället för att tänka djupa tankar om kärlek, tvåsamhet och sociala konstruktioner. Men det skrämmer mig. Från att vara kåt på högskolepoäng och akademiska titlar, till att på riktigt vilja ha ett förkläde i köket då det faktiskt är rätt praktiskt... ja ni fattar.

Fick förresten höra idag att man inte ska gå på café när man har barn. Mormor påpekade detta väldigt bestämt. Barn behöver lugn och ro och ska inte vistas på sådana rökiga ställen! Jag tycker min mormor brukar vara ganska modern av sig i många avseenden, men ibland kan man ju undra när hennes personliga utvecklig avstannade. Och hur mycket lugn och ro fick min mamma som barn egentligen, när hon var den fjärde i syskonskaran på fyra år......Min mormor fick ligga (i) kan man förstå.

Dagens mest imponerande händelse var apoteksbesöket med min mormor. Hon plockade ut mer piller än vad ortopeden 2 beställde som veckoranson till 24 patienter. Mormor har nog alvedon så att det räcker livet ut. Och då tror jag ändå att hon inte kommer trilla av pinn i det närmaste....

Inga kommentarer: