2010-01-31

Nananinaninanaaaa...

...dagens boktips.

Till alla som lever i en relation och till alla som är förälder till en son och till alla er övriga.

Läs boken "Familjens projektledare säger upp sig". En underbar bok som beskriver sanningen om hur kvinnor styr och stället i hemmet. Även om killen "hjälper till" och dammsuger så är det oftast kvinnan som har kollen. Nu måste jag till Andreas försvar informera om att han är en klippa så jag vill inte påstå att jag lever så här, men jag har gjort det tidigare. Min och Andreas relation är min tredje samborelation så jag har satt ribban rätt tydligt från början - jag vägrar vara hans morsa. Och han ser till att jag slipper vara det.

Hur som helst tror jag denna bok är precis vad som behövs i undervisningen i livskunskap i grundskolan och jag är övertygad om att den skulle kunna rädda många relationer.

Tillägga måste jag, att den är sjukt lättläst.

Dagens känsla: Trött, som alla andra dagar.

1 kommentar:

Emelie sa...

borde finnas i varje hem!