2010-02-01

Electrolux assistent.

Det är egentligen helt fantastiskt att min assistent kom ut på 50-talet. Grym kvalitet och så smarta lösningar - det går ju att göra precis allt med den!

Idag har jag provat den för bakning, mest för att det är de enda delarna jag hittills förstår mig på (jagar bruksanvisning med ljus och lykta...). Grahamsbullar, kanelbullar och vaniljbullar har det blivit. De sistnämnda två är inte klara än, men med tanke på hur galet bra degen blev så har jag stora förhoppningar om att bullarna kommer bli kickass!

Jag är kär i min assistent. Och jag kramades nästan med degen för att den var så mysig.

1 kommentar:

Birgitta sa...

Min bruksanvisning kommer säkert att fungera till din assistent, finns även en hel del recept iden. Vi får fixa till det nästa gång jag är nere. Den är braatt ha när ni ska göra korv, passera mos, mala,riva osv.
Visserligen tror jag nog inte att ni kommer göra korv med den ännu. Det var bl.a något som vi gjorde, jättekul och så gott det blev.
Har alltid malt allt kött till färs med den.
Det finns en slipskiva att köpa till för att vässa kniven med.
Ha det bra med assistenten!