2010-02-13

Snart är det dags att låsa in mig.

*Jag får inte gå på café med bebis, för bebis ska ha lugn och ro. I typ 10 år. Mammor som går på café med sina barn är oansvariga.
*Jag får inte gå på affären med bebis, och verkligen inte ha bebis i bärsele på affären. Om jag ska ta upp något ur frysdisken kan bebis bli förkyld. Jag får alltså leva på torrvaror eller helst ingenting.
*Bebis får inte vara omkring hög musik.
*Jag får inte äta lök för bebis kan få ont i magen. Detta gäller tydligen även nu, men hur fan vet jag om den har ont i magen? Och dessutom har man kommit fram till att komjölk är större anledning till barns magont, men DEEET har man ju druckit i alla tider så det är det MINSANN INGET FEL PÅ!
*Små barn ska inte vara ute när det är kallt.
*Bebisen ska rapas innan man lägger ner den. (Fast det har man ju gått ifrån, eftersom barn, liksom vi vuxna, är människor och rapar vid behov...)

Mormor har många åsikter om vad man får och inte får göra när man har småbarn. Hon är egentligen ett ganska bra preventivmedel då hon får avhållsamhet att verka rätt lockande. Alternativt dubbla kondomer med tigerbalsam emellan......

4 kommentarer:

Emma sa...

Åh jösses.... Tänk om man skulle leva efter det. =0
Vår bebis kommer få lyssna på hårdrock o umgås med en massa människor. ;o)

Keeya sa...

heheh ja du ALLA vet ju bäst eller hur? ALLA ska kommentera hur det ska vara och hur man kommer att känna sig. Heheh det förundrar mig mest hur någon kan säga så bergssäkert att så här kommer du att känna? Är inte vi alla individer och känner olika? För den delen har finnar alltid låtit ungarna sova sin dagsvila ute i barnvagnen. Även och det är -15! Och så jävla skadade är vi inte ;) Kram påre!

Birgitta sa...

Tänker du verkligen lyda mormors goda råd? Jag kan verkligen inte tänka mig att du gör det. Gör som ni själva känner för.

Karin sa...

Emma: Vårt barn ska få lyssna på jazz. ;)
Kristiina: Hur pass skadade ni finnar är går att diskutera! ;)
Birgitta: Haha nej jag kör nog mitt eget race.