2010-02-13

Tv4-bråket...

Har ni uppmärksammat det så kallade Tv-4 bråket som handlar om att Elisabeth Höglund av någon anledning slutat som programledare för det fruktansvärt dåliga programmet "Förkväll"? Nu har även Malou von Sivers gått ut och berättat för världen hur förfärligt det är att vara kvinnlig programledare på tv4.

Det båda har gemensamt är att de skyller på att de är kvinnor och äldre sådana och att det är därför de inte får vara kvar. De nämns att det är många män i ledningen. De gör sig själva till offer. Samtidigt försöker von Sivers hävda att de "bröt ny mark och skrev tv-historia med hennes program "Efter tio", då det sänds på en tid där det förut inte sändes några program alls. Det kan inte bara vara så (och detta har jag funderat på länge) att hon fick det programmet för att hon råkar sitta på något kontrakt som är äckligt fördelaktigt för henne så att Tv4 inte kan sparka henne? För programmet är verkligen en skitproduktion, och von Sivers insats likaså.

Nu är jag verkligen inte rätt person att komma och hävda att de har fel, eftersom jag inte vet ett skit om hur det funkar på Tv4, men min spontana tanke är (och den gemensamma nämnare jag identifierar hos dem) är att de är två gamla fruktansvärt dåliga programledare som får mig att vilja slänga ut tvn. De kallar sig själva journalister och må så vara. Som programledare är de mest katastrofala och kan inte ens intervjua folk på ett vettigt sätt.

Höglund, von Sivers och Pernilla Wahlgren får mig att vilja slänga ut tvn, så jag gråter inte om de blir belagda med tv-tidsförbud!

Dagens känsla: Oj vad mycket åsikter jag kan sitta på även när jag är nyvaken.

Inga kommentarer: