2010-03-31

Vilken hemmafru jag är.

Det känns som att jag diskat åtta gånger idag. Lagat middag och förberett middagen till imorgon. Plockat undan. Tokskurat spisen och bakom densamma. Sprungit runt med disktrasan i högsta hugg och börjar fundera mer och mer på när den jäveln ska växa fast i handen på mig. Som den goda hemmafrun jag är så hade jag middagen färdig när Andreas kom hem, så att han hann äta och gosa med Lova en liten stund innan han drog ner på Bryggeriet för att kolla fotboll och dricka öl med den gode herrn Jerry. Sedan klockan 3 i eftermiddags har jag dessutom haft och göra med en mindre nöjd dotter, som trots trötthet inte kunnat sova. Gosa, amma, sova i en kvart, vakna och gnälla. Men när karln gick till puben så badade jag barnet och lät henne snutta en lång stund. Sedan fick hon somna i sin egen säng.
Nu har jag diskat efter middagen och umgåtts ytterligare med disktrasan.

Andreas undrar om jag har lite för höga krav på mig själv.

Imorgon kommer förresten Lovas farmor aka min svärmor och Lovas lilla faster hit från Göteborg och stannar till på lördag då deras resa fortsätter mot Umeå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad duktig du e hjärtat! babe fråga andreas om hur det gick för arsenal igår =) efter 15 min stod det 0-9 i anfall eller hur man nu säger, utklassning frågar jag mig själv... mmm typ. mouhahaha men hälsa att dom får en till chans på tisdag bienvenido a Barcelona! hihihi
saknar er!!
pussssss

Karin sa...

.. och allt jag läste var "blablabla" ;)

Andreas sa...

till slut så stod det iaf 2-2