2010-05-02

Klänningspanik.

Klockan är lite för mycket och jag sitter och kollar på nätet efter klänningar. Jag greps av någon slags panik-light då jag insåg att det snart är dags för Simon & Helenas bröllop och jag har inte ens börjat kolla på kläder. Jag är inte alls ett fan av att bära klänning, så jag har noll koll på vad som gäller. Jag har också noll koll på vilken nivå jag ska lägga det på när det gäller bröllop. Sist jag var iklädd en klänning var snart två år sedan, på Anna & Mats bröllop. Då köpte jag någon märkesklänning, en jädrigt dyr sak. Och så klart har jag bara använt den en gång. Nu är det ju så att en graviditet sätter sina spår och även om vikten är som innan graviditeten så är ju kroppen inte riktigt samma form på sina håll. Dessutom var vikten före graviditeten inte densamma som när de gifte sig - då var jag singel och levde på luft och skumpa och därmed några kilo lättare. Jag hinner knappast bli av med mina kärlekskilon (alltså de jag lagt på mig efter massa myskvällar med Andreas) tills det är dags för bröllopet. Hujedamig, jag ser inte fram emot letandet. Och dessutom trivs jag inte för fem öre i att ha klänning på mig, men det kan ju kvitta.

Funderar nu allvarligt på om jag ska våga mig in i garderoben och prova den där klänningen ändå....

Inga kommentarer: