2010-08-24

Grynet pratar ut.

Ärade blogg. Kära läsare. Övriga. Jag vill be om att få berätta en sak för er, en helt bisarr sak som satt spår. Något som hände idag.
Igår fick vi reklam från Mediamarkt. De har visst "mellandagsrea", tomten har blivit tokig eller något. Jag sympatilog lite smått och tyckte det var ett taffligt försök till att skämta och dåligt sätt att få oss att konsumera mera. Nåväl, jag var ju på Mediamarkt idag för att hämta tillbaka min lagade lur och klev glatt innanför dörrarna, där jag stelnade till. Kassapersonal med tomteluvor. Julpynt överallt. Julmusik som strömmade ut genom högtalarna. Vafalls? När det väl var min tur frågade jag den stackars killen hur de stod ut. Han bara skakade på huvudet som svar. När jag fått tillbaka min telefon och var klar sa jag "jaha, god jul då" lite tveksamt. Killen svarade glatt "god jul".

Var är världen på väg?

Nu har jag precis gjort katrinplommonpuré i sådana mängder att jag skulle kunna bota förstoppning hos ett helt litet land i afrika. Imorgon blir det barnmatskokning för hela slanten.

Inga kommentarer: