2010-08-24

Tid och pengar.

Andreas ska som sagt gå ner lite i arbetstid, precis som det var före sommaren. 2 dagar mindre jobb i månaden och man skulle kunna tänka sig att det skulle känns som "ack ve och fasa" för plånboken. Men för det första så tycker vi båda att tid är så mycket viktigare än pengar. Dessutom kanske jag kan hoppa in och jobba lite mer. Och sen får Andreas mer tid att frilansa också, för han gör ju nappdesign på sidan om också för er som inte visste det. Och som grädde på moset tar jag inte ens ut full mammapeng i dagsläget, så pengar finns att plocka ut. Och som strössel på grädden har han kanske fler gig på g.

Så det blev någon slags win-win-win-win-win-win-win situation.

För övrigt går jag själv fortfarande och är glad över det fina omdömet, eller rekommendationsbrev, jag fick av min chef för ett tag sedan. Mamma började nästan gråta för att hon blev rörd när jag läste upp det för henne. :)

Varför ska man förresten bli påtvingad diverse olika kataloger? Vi har fått 2 stycken H&M kataloger. En från Ellos. Och idag fick vi IKEA-katalogen. Jag shoppar ändå alltid på nätet eller i butik, så för min del hade jag gärna avstått och hellre sparat lite på miljön.

Dagens känsla: Bråka inte med mig.
Dagens lärdom: Jaså, man KAN få saker fixade på det som kallas garanti. Jag trodde det var humbug och ett jävla hittepå eftersom jag tidigare bara varit med om att de skyllt på kunden.

Inga kommentarer: