2010-08-27

Högerstukad politik.

Så här i valtider slänger folk ur sig politiska åsikter lite till höger och vänster och alldeles för många alldeles för långt åt höger. Jag försöker verkligen att inte skriva politiska saker på Facebook, det har något med integritet att göra tror jag.

De senaste dagarna har jag läst en hel del rasistiska statusuppdateringar, och en hel del som sympatiserar med SD. Jag har en tanke om att plocka bort dessa personer undan för undan, eftersom jag tar totalt avstånd mot den här typen av, vad jag anser är, inskränkthet, stupiditet och ren och skär idioti.

Jag tycker det är bra med olika åsikter och olika tankesätt. Jag tycker det berikar och att debatter för samhället framåt. Men man måste kanske dra gränsen någonstans? Och för mig är en grundläggande tanke att alla människor har lika värde, vilket är en av anledningarna att jag inte ens vill kalla mig feminist. Jag försöker se var sak utifrån alla håll och kanter. Försöker förstå.

Jag känner att jag pladdrar, men jag blir jävligt illa berörd och förbannad. Inte på att folk inte tycker som jag
 - men att folk tror att de står över, och är mer värda, än andra.

Inga kommentarer: