2010-08-12

Läst på DNs hemsida.


Ärta växte i mans lunga
Ron Sveden från Massachusetts i USA hade problem med sin lunga i flera månader. Läkarna trodde att det berodde på en tumör men på sjukhuset fick Sveden ett märkligt besked – en ärta hade slagit rot i lungan
Läkarna tror att Ron Sveden helt enkelt har svalt ärtan i fel strupe och att den därefter har börjat gro. Växten var 1,25 centimeter lång när den upptäcktes.
– Jag mådde inte bra, jag hostade mycket och kände mig slö, berättar Ron Sveden, som även led av emfysen när hans vänstra lunga kollapsade på grund av ärtan.
Nu är han en ärtfri man. Operationen genomfördes utan komplikationer, men han fick en överraskning när han vaknade efter ingreppet.
– En av de första måltiderna jag fick på sjukhuset efter operationen hade ärtor som tillbehör. Jag skrattade för mig själv och åt upp dem, säger Sveden till en lokal TV-kanal i Boston.

Min kommentar och dagens lärdom nummer II:
Grönsaker är farliga. Inte fan skulle det börja växa en ko i lungan om man svalde en bit kött fel.

1 kommentar:

Keeya sa...

Hahaha nej en ko skulle verkligen inte växa i en lunga :)