2010-12-08

Grattis Fia!

En av mina barndomsvänner har fått en Emilia till sig i natt. På hallgolvet. Bebisen förlöstes med hjälp av pappan och mormor och morfar till bebisen och det tog visst inte ens 2 timmar. Tror ni jag bölar av det eller?

Jag har själv sett förlossningar, både vaginala och kejsarsnitt och det är så fantastiskt att man slutar andas. Och det är väääldigt svårt att hålla tårarna tillbaka. Okej, jag är oerhört lättrörd, men tror faktiskt ingen kan se när en helt nyfödd bebis läggs upp på mammans bröst och vara oberörd. Kan inte tänka mig hur det då ska vara att se sitt barnbarn. Eller till och med ta emot sitt barnbarn. Ojojoj.

3 kommentarer:

Liw sa...

Shit vilken upplevelse! Men jag vette fan om jag vill föda med pappa närvarande..

Liw sa...

Haha, det är nog så! Men alltså, en del har det tur eller vad man ska säga, två krystvärkar. Det är ju ingenting..

Liw sa...

Jag började få regelbundna värkar under kalle anka och hon kom ut 02:41 den 28:e så jag hade värkar i nästan fyra dygn. Dock hade jag bara förlossningsarbete i 11 timmar och det räckte gott och väl.
32 timmar borde vara olagligt! Men du slapp snitt i alla fall eller?