2010-12-07

Jobbsök, intervju och blandade känslor.

Jag ringde ett samtal idag. Jag har skickat min CV till ett ställe där jag kan tänka mig jobba och sedan har jag inte hört något. Fick svaret att jag inte var glömd, hon hade mig i åtanke men har haft mycket att göra. Skulle höra av sig i nästa vecka och kunde eventuellt erbjuda ett vikariat.

Jag sökte tre jobb igår kväll. Idag ringde en av cheferna och frågade om jag kunde komma på intervju på måndag. Självklart kan jag det. Tjänsten innebär fast anställning på en traumaavdelning. Spännande som tusan och som bonus så jobbar min kära gamla studiekamrat tillika C-uppsatspartner där. Nice.

Jag fick jag en verklighetschock och insåg att det ljuva hemmalivet med Lova som bästis snart är slut. Det är väldigt blandade känslor.

Nu har jag förvisso inte fått något jobb ännu och det är ju en bit kvar. Först ska de vilja ha mig och sen ska jag vilja ha dem. Och så ska vi vara överens om löner och annat. Men det bådar ju gott!

Inga kommentarer: