2010-12-06

Vadå konsumtionssamhälle?

Nu är vi färdiga med julkappsinköpen. Typ. Utom att jag inte köpt vad jag ska till Andreas. Men han har fått ett par skitsnygga vinterkängor idag. Han måste vara den enda norrlänningen i världen som inte ägt ett par vinterskor. Men nu har han.


Och så har vi köpt en ganska stor och väldigt vit matta som vi har mitt i vardagsrummet. Vi tyckte att vitt var särdeles praktiskt när man 1. har barn 2. kommer kliva på ena kanten av mattan varje gång man går till soffan vilket följdaktligen med största sannolikhet kommer slita (läs: skita ner) mattan väldigt ojämt, 3. Vi snart ska flytta. Men nu slipper jag frysa om rumpan när jag sitter på golvet och leker med Lova. Hon har ju värsta blöjfodret för det första, och för det andra kryper hon ändå i väg.

För övrigt fick hon en ny Elodie details hakklapp härom dagen när vi besökte PappaSnälls jobb. Och en asbra pipmugg. Och av samma pappas chef fick Lovaliten en reflex och en fin leksak i julklapp av Babyproffsen. Schysst.
Bild lånad från Elodiedetails.se

Vi har gjort århundradets fulaste pepparkakshus för några dagar sedan och lärde oss att hemmagjord ordentlig kristyr är skitbra och att färdigköpt är usel.



På tal om hallonsaft kan jag informera om att Lova äger 38 par byxor i nuvarande storlek. Fatta vad sällan vi behöver tvätta. Sjukt är vad det är.

4 kommentarer:

Marie sa...

Vi hade en vit, långhårig matta i vardagsrummet tidigare, eller två snarare. Observera tidigare.

Vit matta + mekaniner-man + barn + hundsommåstetorkaavmunnenpåmatta efterhonätit = inte bra.

Det bästa var när John väckte mig 06.30 en morgon (innan vi fick barn alltså, då var 06.30 rätt tidigt)för att berätta att han spillt ut ett helt glas apelsinjuice på mattan. Han var rädd att jags kulle döda hunden medans han var på jobbet om han inte meddelade detta.

Nu har vi två svarta istället..

camilla sa...

Känner faktiskt en till norrläning som inte äger ett par ordentliga vinterskor:)

Karin sa...

Camilla: Är det sant? :O ;)

Liw sa...

Jag äger inga ordentliga vinterskor och jag bor i Umeå ;-)

blev rekommenderad in hit så jag kollar in och säger hej :-)