2010-12-01

Pippilottar.

Enligt PappaSnälls önskemål.

Tips i istid:
Ni tänker väl på att inte tvätta era barn (eller er själva för den delen) i ansiktet med vatten på morgonen, eller smörjer in dem i ansiktet med krämer precis innan utgång? Det kan bli små iskristaller på huden som ger köldskador.
Vi smörjer in Lova varje kväll med Weledas Weather & Wind och även en stund före vi ska gå ut (det är därför hon är kletig i ansiktet på bilden). Verkar funka bra.
För övrigt är det viktigt att tänka på att bebisarna faktiskt är stilla i sina vagnar, till skillnad från oss som rör oss, vilket rimligtvis innebär att de inte fixar kylan i samma utsträckning som oss.

2 kommentarer:

Regnbågsmammorna sa...

Tack för tipsen, nu har vi inte smörjt in eller tvättat precis innan utgång men det är inget jag heller tänkt på och det är så svårt att veta hur man ska klä på dem och hantera huden nu när det är så kallt. Kram kram

Ninna sa...

Bra Tips :)
Jag smörjer med in mina varje kväll med. Nu är dom förvisso något äldre än din lilla Lova. Men det skadar ju aldrig att vara försiktig ändå :)
Föressten har helt glömt svara på din fråga om Mysans overall, Märket är North Blend, minns inte om det var InterSport eller Team Sportia som jag köpte den på. Men är kanonbra och stöter verkligen bort vätan, idag hade hon utedag i skogen som hon har varje onsdag, och varit ute och åkt pulka och när jag hämtade henne kändes inte ens hennes overall funktig trots allt pulkaåk :)
Vattenpelare 5000 har bevisat sig räcka mycket bra :)