2010-12-16

Vår julfest blev pannkaka. Nästan bokstavligt.

Vi skulle ha julfest på lördag. Vi hade skrivit ett fint inbjudningsrim som vi skrev ut på blankt papper. Pappret vek vi och slog ett sidenband runt med en fin rosett. Vi stoppade det i ett rött kuvert och skickade till tjugofem personer.
Andreas har gjort varenda tomte och gran och kula. Snyggt va?
(Uppd: Ser ni några tomtar? Inte jag heller)

Och jag började göra knäck och annat som skulle kunna mätta ett litet land i afrika. Eller våra vänner.

Så blev vi sjuka. Det suger stenhårt, men vi fick ställa in hela kalaset. Även om vi är friska på lördag så kommer vi inte hinna fixa och dona inför festen. Vi är helt däckade här. Så vi bjöd in allihop på en nyårsdagenbrunch istället. Mjukisbrallor och gårdagens smink, ägg och bacon hos paret som har småbarn - de som är nyktra på nyårsafton och somnar tidigt. Det kan bli bra.

3 kommentarer:

Liw sa...

Det lät som en kanonidé med nyårsdagsbrunch. Ska jag kopiera, men inte i år (nästa). Sambon jobbar natt till 07 och jag tänker sitta och invänta tolvslaget med tvn och en sovande ettåring som sällskap..

Liw sa...

SV: kan tänka mig att det är kanon. och som småbarnsförälder tycker jag ibland man blir utanför eftersom sena nätter och rajraj är omöjligt ibland så då är ju det där alternativet perfekt! :-)

Anna sa...

Men knäcken kan du skicka upp till oss! Gud så gott!