2011-01-15

Babyrevolution - bästa stället i stada.

Igår lyckades jag och Kristiina äntligen få ihop en dejt, så att jag äntligen fick klämma lite på Lovisa! Vi har försökt ses i ungefär tusen år, men vi har ju bara varit sjuka hela tiden och då känns det skapligt opassande att träffa lillbebis. Vi gick till Babyrevolution , ett relativt nyöppnat konceptställe med butik och café och de har även föreläsningar och så. Riktigt nice! Bara massa fina, lite ovanligt och exklusiva saker i butiken och inte det där "gamla vanliga" som man ser i varje babybutik (Ja jag var lite otrogen mot Babyproffsen där Andreas jobbar...). Och caféet var självklart anpassat för barnvagnar och barn. Greit. Det var till och med så noga uträknat att det i skötrummet fanns allt man behöver för blöjbyten, bara att ta.
Kan varmt rekommendera alla Stockholmsföräldrar, eller de som är här på visit, att besöka Babyrevolution.

När jag var på väg hem ringde Simon och bjöd oss på spontanmiddag. Jag hjälpte honom lite till att fixa ett jobb, vilket kanske inte är helt lätt när man är violast. Alltså spelar viola. Alltså en större version av fiol. Men nu har han i alla fall, med lite hjälp från min far genom mig, fått ett längre vik och en bra lön. Så de bjöd på indiskt och kvällen blev mysig.

Bra dag.

Inga kommentarer: