2011-09-27

Kärlek till Rolford.

Vad är det med bilbesiktningar egentligen? Jag hatar det, det är lite som att åka för att få en dom eller något. Blir lite nervös under hela dagen och tänker mig det värsta.

Fast det fanns ju ingen anledning till oro. Rolford, som gick igenom en megaservice i samband med att vi köpte honom, klarade besiktningen galant. Och för att han var så duktig och skötsam åkte jag till garaget och storstädade ur honom och åkte sen ner till statoil och bjöd på en silvertvätt. Så nu är Rolford ren och fin.

Vi avslutade det hela med att teckna en ny försäkring eftersom den superdealen vi fick när vi köpte bilen, hade gått ut nu efter ett halvår. Vi kollade compricer.se, tecknade försäkring och fick sen ett samtal från Compricer. Förklarade att vi redan hunnit teckna försäkring varpå han bara bekräftade att vi valt rätt, både prismässigt och att det var den bästa bilförsäkringen på marknaden idag. Det känns ju skönt.

Nu ska vi bara köpa nya torkarblad så är bilen redo för hösten.

Och just det, han fick soppa till bredden också.

Lilla Rolford. <3

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Alltid lika skönt när besiktningen är avklarad och är ua. Har ni vaxat bilen inför höst/vinterperioden? Visserligen tror jag att din far har gjort det åt er redan.

Karin sa...

Haha nej vi har inte vaxat(förutom den vaxningen som ingår i automattvätt) och inte har pappa gjort det heller.
Andreas får noggöra det, då det nog är lite väl tungt för mig just nu.