2011-09-29

Mina tråkigaste vuxenpoäng.

Två och en halv timmar av mitt liv. Två och en halv timmar. Jag trodde jag skulle somna, dö och avlida arton gånger.

Gissa vad jag gjort idag?

Föräldramöte.

Två och en halv timmar. Där pedagogerna berättade lite för utförligt och monotont om deras planer för verksamheten den närmaste tiden. Där pedagogerna pratade pedagogik som om det vore raketforskning. Saker som jag helt utan deras högskolekompetens också vet om - bara genom att observera barnen och använda lite sunt förnuft.

Jag hade hoppats att vi föräldrar skulle få vara mer delaktiga i mötet, men vi gavs inte tillfälle att säga ett knyst. Eller när vi väl skulle kunna komma till tals var alla så trötta så jag tror ingen vågade dra igång en diskussion. Jag som hade velat prata om genuspedagogik och om förhållningssätt till mat med mera.

Jag antar att jag får engagera mig extra mycket i föräldranätverket eller vad det nu skulle kallas.

Det var banne mig de tristaste vuxenpoängen jag fått. Och många var dem också.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Så snart du klämt ut den där knodden och får lov till kikki-festisen så tycker jag vi sätter den planen i verket ;) Kram!

Marie sa...

Man får ju lova att vara asjobbig och aaaaaavbryta, haha. Det gör jag. Annars får jag 5 minuter i slutet till mina åsikter och det är på tok för lite. ;)