2011-10-27

Snor och infektions VM

Jag har varit hemma från jobbet tisdag och onsdag på grund av VM i snorproduktion. Jag och Lova ligger nog på delad förstaplats och pappan ligger en bit efter. Jag har även haft andra härliga symtom så som halsont och huvudvärk. Det har säkert Lova också, men hon har inte sagt något om det, mest troligt på grund av bristande vokabulär.
Igår ringde man från mitt jobb och informerade att det var en hel hög sjuksköterskor sjuka och undrade därför lite hur jag mådde. Jag deklarerade så fint att jag minsann var på bättringsvägen och eftersom jag bara skulle jobba 8-13 idag och sedan vara ledig i fyra dagar så skulle det inte vara några problem.

Sen kom hostan. Den där brännande bronkithostan. Härliga tider liksom! Idag har jag och LovaLiten därför varit hos farbror doktorn som var typ 25 år nyutexad och jätteosäker och fått det konstaterat att:

LovaLiten har halsinfektion, dock att hon i princip vägrade visa upp sin hals för doktorn. Kåvepenin och Mollipect till henne ja.

MammaMys, dvs Moi, har rossel på lungorna, CRP på 88 och alltså bronkit. Kåvepenin och Mollipect till mig.

Nu har vi köpt massiva mängder glass och saft och ska kurera oss.

Tips: Undvik sådana här sjukor när ni är gravida. Kombinationen är gräslig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh nej.... Hosta och graviditet går inte hand i hand har jag lärt mig den hårda vägen. Hoppas verkligen slippa sånt i år!
Krya på er!

Marie sa...

Det finns en sak som är värre som gravid och vad det är jag syftar på kommer du mest troligt få reda på i vinter, om du inte redan vet. ;S